Sunday, March 21, 2010

Kelapa sawit



dah lame aku x masuk ladang kelapa sawit milik abah & mak haku.....


smlm buat sekian kali nya... aku +adik aku memetik buah kelapa sawit + siap angkut lagi.. + d bantu oleh mak aku....


dulu pun aku tolong mereka buat kerja2 ni.. dulu lagi seronok adik beradik semua join... ++ kalau time ujan ape lagi berkubang *berenang la dlm kebun... tuh arr nikmat jadi seorang budak kg.... memang la kenangan2 tuh x dapat d lupe kan...


banyak lagi la kenangan2 y menarik kat duduk d kg...

nak cita pasal semlm... memang la penat giLO maklum arr dah lame x buat senaman paling beratt sekali.//. badan pun sengal2 memang x hingat!!! ni kat opis pun cam lemau jee...


tapi aku bersyukur lah dengan ada nya buah kelapa sawit ni..... sebab buah kelapa sawit ni la kira org adik beradik boleh sekolah, boleh makan, boleh minum, boleh beli baju + kasut..... boleh mintak tu mintak ni hahaha... boleh g berjoli tapi berjoli y beringat la hahahahah....... tapi sekarang aku sian tengok mak abh bile petik buah kelapa sawit... sebab mereka dah x berape larat lagi...... tenaga dah x same cam dulu.. tapi syukur lah dia org sehat + kuat lagi utk berusaha tampa mengharap ape2 dr anak2... tapi sebagai anak kita kena la ingat ape jua pegorbanan mereka pada kita......

*bersyukur lah dengan ape y ada d depan mata kita..& sayangi lah ibu n ayah kita

4 comments:

  1. po!! sebab ni la aku x g tengok belon gas...

    ReplyDelete
  2. sedap tak mkn buah kelapa sawit? ada cam buah kelapa x?

    ReplyDelete